Piotr Czekierda, prezes Collegium Wratislaviense, był pomysłodawcą i współautorem pierwszych programów tutorskich realizowanych we wrocławskich gimnazjach przy wsparciu Urzędu Miasta. Był to pierwszy projekt wdrażania tutoringu na tak dużą skalę oraz olbrzymie źródło doświadczeń, które pokazały, że wdrożenie tutoringu jest możliwe w polskiej edukacji i przynosi ciekawe rezultaty. Doświadczenia te posłużyły Collegium Wratislaviense do stworzenia Szkoły Tutorów – otwartego programu szkoleniowego przygotowującego do pracy metodą tutoringu.
Pierwsza edycja Szkoły Tutorów odbyła się we Wrocławiu, gromadząc 15 pasjonatów edukacji z całej Polski: Wrocławia, Opola, Krotoszyna, Łodzi, a nawet Gdańska! W kolejnych edycjach sukcesywnie rozszerzaliśmy liczbę miast, w których odbywał się program. Obecnie regularnie prowadzimy Szkołę Tutorów, która co semestr odbywa się równolegle w kilkunastu miastach w Polsce. Dodatkowo w okresie wakacyjnym prowadzimy kurs intensywny: Letnią Szkołę Tutoringu.
Certyfikat Tutora I stopnia Collegium Wratislaviense posiada już ponad 1200 absolwentów z całej Polski!
Zobacz więcejTutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków pod redakcją Piotra Czekierdy, Bartosza Fingasa i Marcina Szali z Collegium Wratislaviense to pierwsza w Polsce książka, która w sposób kompleksowy przedstawia zjawisko tutoringu - zarówno pod kątem teorii, jak i praktyki oraz konkretnych przykładów jej zastosowania w różnych kontekstach - szkolnym, akademickim i pozaformalnym.
„Szczególnie interesujące jest ukazanie przypadków praktycznego i - co najważniejsze - udanego zastosowania tego podejścia. Otrzymujemy zbiór inspirujących relacji z procesu wdrażania metody tutoringu do pracy szkoły, uniwersytetu oraz organizacji pozarządowych, a także możemy przeanalizować wywiady z uczestnikami projektów tutoringowych”.
- dr Stanisław Kowal, kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli na Uniwersytecie Pedagogicznym.„Książka ta jest niezwykle ważną i potrzebną pozycją na polskim rynku wydawniczym. Przygotowane przez wybitnych znawców problematyki kompendium wiedzy na temat tutoringu stanowi lekturę obowiązkową dla wszystkich pragnących poznać najważniejsze trendy współczesnej edukacji”.
- dr Małgorzata Sidor-Rządkowska, wykładowca, specjalistka z zakresu coachingu, szkoleń i edukacji. Zobacz więcejCollegium Wratislaviense jest pomysłodawcą i organizatorem Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu – największej imprezy tutoringowej w kraju. Jest to wyjątkowe spotkanie pasjonatów edukacji – nauczycieli, wykładowców, reprezentantów organizacji pozarządowych – którzy uważają, że edukacja na wszystkich poziomach powinna być bardziej spersonalizowana, nastawiona na rozwijanie indywidualnych talentów i mocnych stron oraz inspirująca do stawiania sobie ambitnych celów.
Głównym celem tego corocznego wydarzenia jest budowanie środowiska profesjonalnych tutorów w Polsce – osób, którym zależy na wysokiej jakości edukacji i którzy wykorzystują lub wdrażają tutoring i edukację spersonalizowaną w różnych kontekstach: w szkołach, na uczelniach czy w organizacjach pozarządowych.
„Atmosfera, jaka tutaj panowała wśród uczestników i organizatorów, pomaga mi działać - zaczęłam obserwować, co jeszcze można zrobić i jak tutoring wdrożyć”. “Spotkałam tutaj profesjonalistów, którzy zachwycili mnie swoim entuzjazmem i wyjeżdżam stąd pełna emocji i nadziei” - wspomina dwoje uczestników Kongresu.
Pierwszy Kongres odbył się w 2014 r. i zgromadził ponad 160 pasjonatów edukacji spersonalizowanej. Kolejne edycje gromadziły coraz większą liczbę uczestników (250 na III Kongresie), a także poszerzały ofertę warsztatów narzędziowych i dodatkowych atrakcji.
Zobacz więcej„Nie można dać komuś czegoś, czego samemu się nie posiada”. Trenerzy Collegium doświadczyli wysokiej jakości edukacji oraz osobistych relacji tutorskich i mentorskich, które zmieniły ich życie. Stosujemy zasadę mówiącą, że aby się rozwijać, należy poszukiwać kontaktu z tymi, od których możemy się jeszcze więcej nauczyć. Wierzymy, że relacje z takimi osobami pozwalają osiągać coraz więcej i dążyć od mistrzostwa. Mamy swoich mistrzów, którzy wiele nam dali i tą wiedzą chcemy dzielić się z innymi.
Oprócz prowadzenia szkoleń nasi trenerzy działają jako tutorzy i mentorzy w różnych kontekstach - biznesowym (np. jako mentorzy w programie MIT Enterprise Forum Poland), szkolnym i rozwojowym (jako tutorzy w Akademii Liderów i Programie Tutor) oraz akademickim (jako dydaktycy i tutorzy akademiccy).
Zobacz więcejW Collegium możemy poszczycić się niezwykle wysokim poziomem satysfakcji uczestników naszych szkoleń. To między innymi wynik profesjonalnego przygotowania naszego zespołu.
Twórcy i trenerzy Collegium Wratislaviense kształcili się w prestiżowych ośrodkach uniwersyteckich i szkoleniowych w Polsce i na świecie. Ich wiedzę i kompetencje potwierdzają takie instytucje jak:
Collegium Wratislaviense prowadzi regularne ewaluacje prowadzonych przez siebie programów rozwojowych. Uczestnicy szczególnie cenią wyjątkową atmosferę stwarzaną przez trenerów Collegium w trakcie szkoleń oraz praktyczność zajęć, które nie tylko dają tutorom narzędzia do pracy, ale również umożliwiają rozwój osobisty uczestników i pomagają im odkryć swój własny, unikalny potencjał tutorski.
Z ewaluacji wynika, że z uczestnictwa w programach rozwojowych Collegium jest zadowolonych 99,5 % ich uczestników. Oto wypowiedzi niektórych z nich:
Collegium Wratislaviense działa kompleksowo na rzecz zmiany podejścia w edukacji w Polsce na rzecz większej personalizacji w nauczaniu, wychowaniu i rozwoju uczniów i studentów. Jako eksperci jesteśmy zapraszani do różnych gremiów doradczych, na konferencje, a także działamy w zarządach organizacji pozarządowych jakich jak Towarzystwo Szkół Zjednoczonego Świata, Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość oraz innych.
Strona www.cw.edu.pl korzysta z plików cookies w celach statystycznych. Ustawienia przechowywanych plików cookies możesz w każdej chwili zmienić (dowiedz się jak). Korzystając z tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek.