Szkoła Tutorów Przedszkolnych

Głównym zadaniem edukacji przedszkolnej jest nauczanie i wychowywanie. Tutoring przedszkolny poprzez wspieranie rozwoju dziecka w ścisłej współpracy z jego rodzicami i opiekunami, pomaga łączyć proces dydaktyczny z procesem wychowawczym.

Tutoring przedszkolny ma za zadanie realizację dwóch celów:

  • wsparcie dla rodziców którzy są pierwszymi i najważniejszymi wychowawcami,
  • indywidualną formę wparcia dla dzieci, które w tutoringu jest postrzegane całościowo jako osoba.

Wychowawca przedszkolny, który jest też tutorem, ma za zadanie koordynację współpracy pomiędzy przedszkolem a rodziną. Do zadań wychowawcy-tutora należy nawiązanie partnerskiej, ścisłej współpracy z rodzicami min. po to, aby dziecko w procesie nauki i wychowania otrzymywało spójny komunikat wychowawczy. Nie zawsze jest to łatwe, ponieważ zdarza się, że rodzice mają rozbieżne wizje dotyczące procesu wychowania i rozwoju swojego dziecka. Rolą wychowawcy-tutora jest wparcie rodziców w wypracowaniu spójnej wizji wychowawczej oraz świadomości w jaką stronę zmierzają, wychowując swoje dzieci.

W procesie wychowania rodzice zajmują najważniejsze miejsce, tutor natomiast, poprzez bardziej zobiektywizowane spojrzenie i swoją wiedzę pedagogiczną, pomaga im realizować ich zadania.

Rolą wychowawcy-tutora jest również aspekt wychowawczy podopiecznych. Tylko człowiek właściwie wychowany i ukształtowany, a także dostrzegający i szanujący potrzeby innych jest w stanie odnieść prawdziwy sukces w swoim przyszłym życiu zarówno zawodowym jaki osobistym.

W tutoringu przedszkolny duży nacisk kładziemy na pracę nad emocjami, postawą wobec innych, dobrymi nawykami, wartościami i cnotami a także nad stymulowaniem rozwoju fizycznego. Efekty te powinno się osiągać wyłącznie poprzez zastosowanie pozytywnej motywacji.

Zadaniem tutoringu przedszkolnego jest też rozbudzenie w dzieciach miłości do nauki, poszukiwania rzeczy ważnych i wartościowych oraz zdobywania potrzebnych informacji zachowując przy tym otwarta postawę i pozytywne nastawienie.

 

CELE JAKIE REALIZUJEMY:

Istotą Szkoły Tutorów Przedszkolnych  jest program, który wyposaży Państwa w wiedzę o tutoringu rodzinnym oraz konkretne narzędzia, metody i umiejętności ich praktycznego wykorzystania. Pozwoli to odnieść korzyści w następujących obszarach:

  • wyposażenie wychowawców i nauczycieli w wiedzę oraz narzędzia służące pracy indywidualnej z podopiecznymi oraz efektywnej współpracy z rodzicami;
  • umiejętność rozpoznania potencjału podopiecznego, odkrywania i wzmacniania jego predyspozycji;
  • wzmocnienie autorytetu wychowawcy, szczególnie w relacji z rodzicami jako pierwszymi wychowawcami dziecka;
  • poznanie koncepcji i metod akcentujących kształtowanie charakteru, nawyków i woli jako głównych elementów procesu wychowania;
  • rozwiązywanie problemów wychowawczych poprzez pracę indywidualną z podopiecznym;
  • przyjemność i satysfakcja z pracy wychowawczej oraz relacji z rodzicami;
  • odnowienie powołania nauczyciela oraz zapobieganie wypaleniu zawodowemu;

 

DLA KOGO JEST SZKOŁA TUTORÓW?

  • dyrektorów przedszkoli
  • wychowawców przedszkolnych
  • opiekunów przedszkolnych
  • pedagogów,
  • psychologów,
  • edukatorów wczesnoszkolnych.

 

PROGRAM SZKOLENIA:

Szkoła Tutorów Przedszkolnych jest realizowana w formie 2 zjazdów po 2 dni szkoleniowe
w sumie 32 h

1 zjazd – 2 dni/16h

Wprowadzenie do tutoringu rodzinnego

  • Tutoring rodzinny: wprowadzenie teoretyczne oraz dobre praktyki tutorskie w Polsce i na świecie
  • Wstęp do tutoringu jako metody edukacji spersonalizowanej
  • Kontrakt i określanie celu procesu tutorskiego
  • Wartości w tutoringu i cnoty tutorskie w pracy Tutora

 

Tutoring w pracy z rodziną

  • Praca indywidualna z dziećmi w wieku przedszkolnym: założenia, cele, narzędzia.
  • Rozpoczęcie tutoriali oraz pierwsze spotkania z rodzicami
  • Poznanie i przećwiczenie narzędzi coachingowych wykorzystywanych w tutoringu

 

2 zjazd – 2 dni/16h 

Talenty i narzędzia tutoringu przedszkolnego

  • Dobre praktyki tutoringu przedszkolnego w placówkach oświatowych
  • Założenia psychologii pozytywnej w tutoringu
  • Narzędzia do pracy z talentami i mocnymi stronami:

 

Rozwój tutora

  • Planowanie procesu tutorskiego
  • Doświadczenie własnej sytuacji tutorskiej
  • Komunikacja z rodzicami i zakłócenia na tutorialu
  • Rozwój kompetencji osobistych Tutora
  • Podsumowanie kursu, wręczenie certyfikatów.

 

Szkoła Tutorów Przedszkolnych w Edycji Wiosennej

  • 13 – 14 marca 2021 r. – Zjazd 1., miejsce szkolenia: Collegium Wratislaviense, Krawiecka 6/4, 50 – 148 Wrocław (Silence House).

Po pierwszym dniu szkolenia zapraszamy naszych Uczestników na powitalny toast integracyjny w Meli Café;

  • 10 – 11 kwietnia 2021 r. – Zjazd 2., miejsce szkolenia: Pałac Lenartowice, Lenartowice 29, 55 – 330 gmina Miękinia.

Na zakończenie programu zapraszamy naszych Absolwentów na uroczysty toast wieńczący.

Koszt Szkoły Tutorów Przedszkolnych w Edycji Wiosennej wynosi: 1.225 zł i obejmuje 32-godzinny program, proces certyfikacji (Certyfikat Tutora Przedszkolnego I stopnia), materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe.

W przypadku uwzględnienia dwóch noclegów w Exclusive Apartments (Aparthotel znajdujący się w Silence House, w bezpośrednim sąsiedztwie biura Collegium), koszt wynosi: 1.625 zł.

Termin nadsyłania zgłoszeń udziału w programie: 1 listopada 2020 r. – 26 lutego 2021 r.

Z uwagi na limitowaną ilość uczestników, o rejestracji decyduje kolejność zgłoszeń. Zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Szkoleń.

Cena obejmuje:

  • Realizację 32h szkoleniowych
  • Certyfikat Tutora Przedszkolnego I stopnia
  • Materiały szkoleniowe w segregatorach i formie elektronicznej
  • Przerwy kawowe
  • Zniżki na pozostałe szkolenia Collegium Wratislaviense

 

ORGANIZACJA ZAJĘĆ:

  • 2 zjazdy /2 x 2 dni  łączne 32h lekcyjne/.
  • Zajęcia odbywają się w godzinach 11-18 w pierwszym dniu oraz 9-16 w drugim dniu.
  • Koszt udziału nie zawiera noclegów ani wyżywienia.
  • Aby otrzymać certyfikat I stopnia uczestnik musi być obecny podczas zajęć. Dla celów certyfikacji wymagamy obecności na zajęciach min 24h szkoleniowe oraz wykonania zadania domowego między 1 a 2 zjazdem.

 

W celu uzyskania większej ilości informacji zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami:

 

Województwa:  kujawsko-pomorskie,  łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, śląskie,  warmińsko-mazurskie

Agata Skikiewicz
agata.skikiewicz@cw.edu.pl
+48 795 946 427

Województwa: dolnośląskie, lubelskie, lubuskie, podlaskie, pomorskie, świętokrzyskie,  wielkopolskie, zachodniopomorskie

Jakub Kordek
jakub.kordek@cw.edu.pl
+48 533 269 288

 

Strona www.cw.edu.pl korzysta z plików cookies w celach statystycznych. Ustawienia przechowywanych plików cookies możesz w każdej chwili zmienić (dowiedz się jak). Korzystając z tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek.