Superwizja grupowa

Superwizja to niezwykle efektywna metoda rozwoju zawodowego. Umożliwia skonsultowanie swojej pracy, podzielenie się doświadczeniami i zyskanie nowej dla nich perspektywy czy rozwiązań. Pozwala omówić własne historie, ale też zetknąć się z innymi i przygotować w ten sposób na nowe doświadczenia. Superwizja jest procesem refleksji moderowanym przez superwizora, dzięki czemu zyskujemy wgląd we własny proces tutorski i siebie w roli tutora.

Możliwość spotkania w gronie praktyków tutoringu wnosi dodatkową moc do procesu superwizyjnego – moc grupy. Wnosi wspólną wymianę doświadczeń, umiejętności i wiedzy. Mnogość perspektyw i inspiracji do własnego rozwoju. Tworzymy w ten sposób mini-społeczność, z której zrozumienia i wsparcia możemy wzajemnie korzystać. Superwizja grupowa to przestrzeń do intensywnego, osobistego rozwoju w roli tutora, gdzie ze wsparciem superwizora i grupy, docieramy do istoty problemu lub potrzeb, łamiąc czasem dotychczasowe przekonania, łapiąc świeże pomysły i…oddech.

Grupowa superwizja dla tutorów prowadzona jest na autorskim modelu, w duchu Points of You® – kreatywnej metody, która pomaga przyjmować różne punkty widzenia, trafiać w sedno, zwiększać samoświadomość, uwalniać emocje i inspirować do działania. A wszystko w zgodzie z mottem: „Niespodziewanie, lecz precyzyjnie.

Superwizji będziemy poddawać różne aspekty naszej pracy tutorskiej:

– te, dotyczące nas samych w roli tutora (np. zwiększanie świadomości własnego potencjału i zasobów, przekonań, ograniczeń, stylu pracy),

– te, dotyczące naszego podopiecznego (np. przyjrzenie się możliwym potrzebom, nadziejom, obawom, skutecznym dla danej osoby metodom pracy),

– te, dotyczące relacji tutorskiej (odkrycie źródeł tego, co w tej relacji się dzieje, co na nią wpływa, co blokuje, a co wspiera, itp.),

– oraz te dotyczące przebiegu i planowania sesji (np. poszukanie przyczyn impasu, pomoc w precyzowaniu celów, projektowaniu procesu, doborze narzędzi, uporządkowaniu zasobów, itd.).

Zapraszamy Cię do wspólnego zatrzymania się. Zwalniając swój bieg na ten moment, zyskujesz nową energię, kontakty, perspektywy i narzędzia. Zyskujesz wsparcie merytoryczne, procesowe i psychologiczne. Zyskujesz SIEBIE… na nowym poziomie pracy tutorskiej.

Dla kogo?

  • Absolwentów Szkoły Tutorów
  • Absolwentów Praktyka Tutoringu
  • Praktykujących Tutorów
  • Absolwentów Programu Akredytacji Tutorskiej /15 punktów do odnowienia akredytacji – szczegóły/
  • Superwizja grupowa jest przeznaczona przede wszystkim dla praktykujących tutorów. Jednocześnie staż i poziom zaawansowania w metodzie nie mają znaczenia. Superwizja jest metodą rozwoju zawodowego zarówno dla poczatkujących, jak i doświadczonych tutorów. We wspólnej pracy wyciągamy zyski zarówno ze świeżości, jak i bogactwa doświadczeń.

Osoba prowadząca:

Luiza Weder – doświadczony psycholog, tutor, trener i superwizor tutoringu; certyfikowany Trener Points of You® – metody wychodzenia poza schematy myślowe w rozwoju osobistym i grupowym; realizuje audyty psychologiczne, zajmuje się ewaluacją i wyznaczaniem planów rozwoju kompetencji osób i zespołów, w tym m.in. kompetencji tutorskich; pracuje w duchu transformacyjno-rozwojowym, który zakłada, że efektem treningu może być nie tylko przyrost umiejętności i wiedzy, lecz także „wewnętrzny ruch” w człowieku, który prowadzi do jego pełniejszego i bardziej satysfakcjonującego funkcjonowania w danej sferze i życiu.

Organizacja zajęć:

  • Termin: 1-2.12.2018
  • Godziny zajęć 11-18 w pierwszym dniu oraz 9-16 każdego innego dnia
  • Miejsce: Warszawa
  • grupa: 6-10 osób
  • koszt 790 zł  /16h szkoleniowych/

Zapisy –> Link do zapisów

 

Rekomendacje

Superwizje były one dla mnie wsparciem i drogowskazem. Dzięki rozmowom uzyskałam wiele informacji zwrotnych na temat mojej pracy oraz dalszego postępowania z „tutikami”. Superwizor kierował moją uwagę na sedno problemu, podpowiadał rozwiązania, które się sprawdzały!
Chciałabym na swojej drodze spotykać takich ludzi!
Helena Zielińska

 

Zobaczysz, jak wiele mogą wnieść w Twoją praktykę oferowane superwizje; Twoja pierwsza praktyka tutoringu, która odbywać się będzie pod czujnym okiem Twojego osobistego Tutora bardzo ci ułatwi Twoja pracę zwłaszcza, gdy napotkasz bariery niemożliwe do przebycia – Superwizor wspomoże Cię i przekonasz się, ze nie ma rzeczy niemożliwych!
Agnieszka Borysewicz-Filipek, Zespół Szkół Budowlanych w Braniewie

 

Superwizje pozwoliły mi przygotować się do tutoriali i poczuć się pewnie podczas spotkań z podopiecznymi. Nie zawsze narzędzia ze szkoleń można było zaadoptować dla uczniów gimnazjum, natomiast wsparcie superwizora i jego narzędzia były adekwatne do sytuacji. Bardzo pomocne okazały się propozycje filmów i wykładów. I oczywiście wielkie wsparcie superwizora. Empatia, zrozumienie i zapewnienie o dobrym kierunku działań były bezcenne.
Zofia Dajworska

Jeszcze raz serdecznie dziękuję mojemu superwizorowi za każde ze spotkań i słów które do mnie skierowała. Najbardziej utkwiło mi porównanie do przewoźnika który transportuje i towarzyszy, sam docierając na drugi brzeg. Współuczestniczenie superwizora w moim procesie doskonalenia tutorskiego było dla mnie bardzo ważne.
Elżbieta Miterka

 

Chcę gorąco podziękować mojemu superwizorowi za opiekę i wsparcie. Jej doświadczenie było mi bardzo pomocne i często albo utwierdzało w przekonaniu, że idę dobrą drogą, albo dawało sporo do myślenia. Ta forma wsparcia jest bardzo potrzebna początkującym, ponieważ mogą wymienić się doświadczeniami i przemyśleniami osobą bardzie doświadczoną. Wysoki poziom merytoryczny, ciepła i życzliwa atmosfera, uczucie rzeczywistego wsparcia, jakie mi towarzyszyły podczas spotkań, sprawiały, że oczekiwałam na nie z niecierpliwością.
Marzena Mazurek

 

Zaufali nam:

z01
z04
z04
z04
z05
z05a
z06
z07
z08
z09
z10
z11
z12
z13
z14
z15
z16
z17
z18
z19
z20
z22
z22
z22
z22
z22
z22
z22
z22
z22

Strona www.cw.edu.pl korzysta z plików cookies w celach statystycznych. Ustawienia przechowywanych plików cookies możesz w każdej chwili zmienić (dowiedz się jak). Korzystając z tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek.