Propozycje warsztatów narzędziowych:
Adrian Lewandowski: Jak wygrać ucznia / studenta? Czyli o gamifikacji w praktyce dydaktycznej
Maria Libiszewska: Umysł ponad nastrojem, czyli jak budować spokój wewnętrzny w niespokojnym świecie
Grzegorz Grzegorczyk: Jak dotrzeć do serc i umysłów słuchaczy, czyli co tak naprawdę jest ważne, gdy występujesz przed ludźmi?
Barbara Habrych: Model DISC, czyli jak znaleźć klucz do komunikacji z każdym podopiecznym
Bartosz Fingas: “Co ja chcę robić w życiu?”, czyli tutoring rozwojowy jako odpowiedź na najczęściej zadawane przez nastolatków pytanie
Zapisy na warsztaty narzędziowe rozpoczną się 5 września 2022 r. Wyślemy w tym dniu do Państwa maila z linkiem do rejestracji.
Opis:
W walce o uwagę i motywację studenta/ucznia stajemy w szranki z technologią i rozrywką. Czy karty już zostały rozdane? A może mamy jeszcze czas na dociągnięcie jokera z talii? W jaki sposób wykorzystać elementy gier w kontekście edukacyjnym?
Zapraszam Cię na warsztat, dzięki któremu nie tylko nadążysz za studentem/uczniem, ale również poczujesz siłę do towarzyszenia mu podczas jego dynamicznego poszukiwania i odkrywania, zmiennych kierunków rozwoju. Zastosowanie grywalizacji na Twoich zajęciach może okazać się rozwiązaniem, którego szukasz. Grywalizacja nie zmienia treści Twoich zajęć. Cała wartość, którą chcesz przekazać podopiecznym zostaje pod Twoją kontrolą. To co się zmienia to narracja, wzbogacona o kilka urozmaiceń. Na Twoją salę studenci/uczniowie, będą przychodzić by przeżyć przygodę, a do tego będą mieć dużo większą motywację.
Czy 5 godzin wystarczy, żeby nauczyć Cię, jak wygrać studenta? Zapisz się na warsztat i przekonaj się czy potrafisz wygrywać.
Opis:
Żyjemy w niespokojnych czasach. Ostatnie lata dostarczają nam wielu powodów do przeżywania różnych, czasami intensywnych emocji. Emocje niosą ze sobą ważne informacje, z których powinniśmy umieć korzystać i je rozumieć. By poznać odpowiedzi na postawione pytania zapraszam na warsztaty, podczas których:
Warsztaty będą okazją do wzbogacenia skrzynki narzędziowej każdego tutora. Pozwolą również zwiększyć umiejętności pracy z przekonaniami, zarówno podopiecznych, jak i własnymi.
A przede wszystkim będą okazją do spotkania, dyskusji, wymiany doświadczeń, a także wspólnego uczenia się przez działanie.
Opis:
Stajesz przed grupą ludzi. Może znasz wszystkich (tym gorzej dla Ciebie i dla nich), może tylko część z nich (już wiesz, że będzie łatwiej), a może spotykacie się po raz pierwszy (doskonale! szansa na sukces!) Wiesz, że Twoim zadaniem jest być dla nich nauczycielem, przewodnikiem, ekspertem, liderem. Chcesz, żeby wysłuchali tego, co masz do powiedzenia, żeby przyjęli Twoje słowa z uwagą, żeby wynieśli z Waszego spotkania wartość dla siebie. Bo przecież Ty masz dla nich coś wspaniałego i chcesz im tę wartość dać. To zadanie godne Mistrza. Co robisz w tej sytuacji? Jak się czujesz? Kim jesteś dla nich i dla siebie?
Chociaż zapewne jeszcze za Mistrza Sceny się nie uważasz, gwarantuję Ci, że, tak jak każdy z nas, kompetencje potrzebne Tobie już masz. Czas je wydobyć na światło dzienne, pozwolić im przebić się przez ograniczające przekonania na Twój temat i na temat innych ludzi. Pora wykształcić w sobie postawę prowadzącą Cię w zdrowym poczuciu własnej wartości na miejsce, z którego będziesz do nich mówić, gdzie zaakceptują Ciebie w Twojej (nie)doskonałości, gdzie dobrze się bawiąc będziesz dla nich Najlepszym Nauczycielem.
Witaj na seminarium warsztatowym podczas którego w skondensowanej formie przećwiczysz te umiejętności, o których nie piszą w książkach. Dostaniesz tu narzędzia do tego, żeby skutecznie:
Nie zapisuj się jednak, jeśli uznajesz, że dobry mówca to ktoś, kto wyczerpując temat wyczerpał jednocześnie siebie i swoich słuchaczy.
Opis:
Ludzie są różni, ale istnieją modele, które pomagają zrozumieć ich zachowania i potrzeby. Zrozumienie podopiecznych to skuteczna droga do wspierania osiągania przez nich sukcesów i satysfakcji, utrzymania ich motywacji.
DISC to metoda analizy behawioralnej, która pozwala określić styl zachowania i komunikacji. Każdy z nas ma w sobie 4 style zachowań DISC, ale w różnym stopniu ich intensywności i konfiguracji:
D – Dominant (Dominujący)
I – Influencing (Wpływowy)
S – Steady (Stały)
C – Compliance (Sumienny)
Dzięki szkoleniu:
Zakres tematyczny szkolenia:
Opis:
Jako tutor często pracuję z nastolatkami, którzy zadają sobie pytania: co ja chcę robić w życiu? Czym się zajmować? Na jakie pójść studia? Jaką wybrać pracę? Jak rozwijać moje pasje i realizować marzenia w przyszłości? Ponieważ nie jestem w tym odosobniony – każdy nauczyciel pracujący z uczniami nastoletnimi spotyka się z podobnymi sytuacjami – chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami, w jaki sposób pracować na tutoringu z uczniami, którzy zadają sobie te pytania.
Nie będzie to warsztat z zakresu doradztwa zawodowego ani tego jaką wybrać pracę po szkole. Jego cel będzie szerszy: będzie to zaprezentowanie tutoringu rozwojowego – jego idei, celów i założeń oraz przećwiczenie narzędzi, które wykorzystuję, by nauczyć uczniów dojrzałego myślenia o własnej przyszłości, odważnego myślenia o własnych planach i marzeniach oraz motywowania do ich realizacji.
Prezentowane narzędzia będą dotyczyć pracy z podopiecznymi w wieku około 15-20 lat, ale, w trakcie warsztatu będę opowiadał, w jaki sposób możne je wykorzystać lub zmodyfikować zarówno dla młodszych jak i starszych podopiecznych. Zapraszam wszystkich nauczycieli i wykładowców zainteresowanych metodą tutoringu!
Mamy nadzieję, że nasze propozycje warsztatów narzędziowych wpasują się w Państwa potrzeby!
Więcej szczegółów znajdą Państwo na oficjalnej stronie IX Międzynarodowego Kongresu Tutoringu.
Zapraszamy do rejestracji na IX Międzynarodowy Kongres Tutoringu!