20-07-2022

Propozycje warsztat贸w narz臋dziowych 馃弳

Nadszed艂 czas na propozycje warsztat贸w narz臋dziowych 馃弳, kt贸re odb臋d膮 si臋 w ramach IX MKT!

 

24 wrze艣nia 2022 r. | PI臉CIOGODZINNE WARSZTATY NARZ臉DZIOWE

Propozycje warsztat贸w narz臋dziowych:

Adrian Lewandowski:聽Jak wygra膰 ucznia / studenta? Czyli o gamifikacji w praktyce dydaktycznej

Maria Libiszewska: Umys艂 ponad nastrojem, czyli jak budowa膰 spok贸j wewn臋trzny w niespokojnym 艣wiecie

Grzegorz Grzegorczyk: Jak dotrze膰 do serc i umys艂贸w s艂uchaczy, czyli co tak naprawd臋 jest wa偶ne, gdy wyst臋pujesz przed lud藕mi?

Barbara Habrych: Model DISC, czyli jak znale藕膰 klucz do komunikacji z ka偶dym podopiecznym

Bartosz Fingas: 鈥淐o ja chc臋 robi膰 w 偶yciu?鈥, czyli tutoring rozwojowy jako odpowied藕 na najcz臋艣ciej zadawane przez nastolatk贸w pytanie

 

Zapisy na warsztaty narz臋dziowe rozpoczn膮 si臋 5 wrze艣nia 2022 r. Wy艣lemy w tym dniu do Pa艅stwa maila z linkiem do rejestracji.


Propozycje warsztat贸w narz臋dziowych 馃弳:

Jak wygra膰 ucznia/studenta? Czyli o gamifikacji w praktyce dydaktycznej

Opis:聽

W walce o uwag臋 i motywacj臋 studenta/ucznia stajemy w szranki z technologi膮 i rozrywk膮. Czy karty ju偶 zosta艂y rozdane? A mo偶e mamy jeszcze czas na doci膮gni臋cie jokera z talii? W jaki spos贸b wykorzysta膰 elementy gier w kontek艣cie edukacyjnym?

Zapraszam Ci臋 na warsztat, dzi臋ki kt贸remu nie tylko nad膮偶ysz za studentem/uczniem, ale r贸wnie偶 poczujesz si艂臋 do towarzyszenia mu podczas jego dynamicznego poszukiwania i odkrywania, zmiennych kierunk贸w rozwoju.Zastosowanie grywalizacji na Twoich zaj臋ciach mo偶e okaza膰 si臋 rozwi膮zaniem, kt贸rego szukasz. Grywalizacja nie zmienia tre艣ci Twoich zaj臋膰. Ca艂a warto艣膰, kt贸r膮 chcesz przekaza膰 podopiecznym zostaje pod Twoj膮 kontrol膮. To co si臋 zmienia to narracja, wzbogacona o kilka urozmaice艅. Na Twoj膮 sal臋 studenci/uczniowie, b臋d膮 przychodzi膰 by prze偶y膰 przygod臋, a do tego b臋d膮 mie膰 du偶o wi臋ksz膮 motywacj臋.

Czy 5 godzin wystarczy, 偶eby nauczy膰 Ci臋, jak wygra膰 studenta? Zapisz si臋 na warsztat i przekonaj si臋 czy potrafisz wygrywa膰.


Umys艂 ponad nastrojem, czyli jak budowa膰 spok贸j wewn臋trzny w niespokojnym 艣wiecie

Opis:聽

呕yjemy w niespokojnych czasach. Ostatnie lata dostarczaj膮 nam wielu powod贸w do prze偶ywania r贸偶nych, czasami intensywnych emocji. Emocje nios膮 ze sob膮 wa偶ne informacje, z kt贸rych powinni艣my umie膰 korzysta膰 i je rozumie膰. By pozna膰 odpowiedzi na postawione pytania zapraszam na warsztaty, podczas kt贸rych:

  • Dowiesz si臋 jaki wp艂yw maj膮 emocje na my艣li i my艣li na dzia艂ania;
  • Poznasz narz臋dzia do pracy z przekonaniami, kt贸re pozwol膮 zmienia膰 spos贸b my艣lenia (Tw贸j i podopiecznego);
  • Zaprojektujesz dzia艂ania, kt贸re wzmocni膮 Tw贸j spok贸j wewn臋trzny, w wi臋kszej niezale偶no艣ci od warunk贸w zewn臋trznych.

Warsztaty b臋d膮 okazj膮 do wzbogacenia skrzynki narz臋dziowej ka偶dego tutora. Pozwol膮 r贸wnie偶 zwi臋kszy膰 umiej臋tno艣ci pracy z przekonaniami, zar贸wno podopiecznych, jak i w艂asnymi.

A przede wszystkim b臋d膮 okazj膮 do spotkania, dyskusji, wymiany do艣wiadcze艅, a tak偶e wsp贸lnego uczenia si臋 przez dzia艂anie.


Jak聽dotrze膰 do serc i umys艂贸w s艂uchaczy, czyli co tak naprawd臋 jest wa偶ne, gdy wyst臋pujesz przed lud藕mi?

Opis:聽

Stajesz przed grup膮 ludzi. Mo偶e znasz wszystkich (tym gorzej dla Ciebie i dla nich), mo偶e tylko cz臋艣膰 z nich (ju偶 wiesz, 偶e b臋dzie 艂atwiej), a mo偶e spotykacie si臋 po raz pierwszy (doskonale! szansa na sukces!) Wiesz, 偶e Twoim zadaniem jest by膰 dla nich nauczycielem, przewodnikiem, ekspertem, liderem. Chcesz, 偶eby wys艂uchali tego, co masz do powiedzenia, 偶eby przyj臋li Twoje s艂owa z uwag膮, 偶eby wynie艣li z Waszego spotkania warto艣膰 dla siebie. Bo przecie偶 Ty masz dla nich co艣 wspania艂ego i chcesz im t臋 warto艣膰 da膰. To zadanie godne Mistrza. Co robisz w tej sytuacji? Jak si臋 czujesz? Kim jeste艣 dla nich i dla siebie?

Chocia偶 zapewne jeszcze za Mistrza Sceny si臋 nie uwa偶asz, gwarantuj臋 Ci, 偶e, tak jak ka偶dy z nas, kompetencje potrzebne Tobie ju偶 masz. Czas je wydoby膰 na 艣wiat艂o dzienne, pozwoli膰 im przebi膰 si臋 przez ograniczaj膮ce przekonania na Tw贸j temat i na temat innych ludzi. Pora wykszta艂ci膰 w sobie postaw臋 prowadz膮c膮 Ci臋 w zdrowym poczuciu w艂asnej warto艣ci na miejsce, z kt贸rego b臋dziesz do nich m贸wi膰, gdzie zaakceptuj膮 Ciebie w Twojej (nie)doskona艂o艣ci, gdzie dobrze si臋 bawi膮c b臋dziesz dla nich Najlepszym Nauczycielem.

Witaj na seminarium warsztatowym podczas kt贸rego w skondensowanej formie prze膰wiczysz te umiej臋tno艣ci, o kt贸rych nie pisz膮 w ksi膮偶kach. Dostaniesz tu narz臋dzia do tego, 偶eby skutecznie:

  • nawi膮zywa膰 kontakt z publiczno艣ci膮,
  • planowa膰 wyst膮pienie,
  • efektywne przekazywa膰 warto艣ciowe tre艣ci,
  • zaczyna膰 i ko艅czy膰 wyst膮pienie,
  • zarz膮dza膰 swoimi emocjami i cia艂em,
  • prezentowa膰 siebie adekwatnie do charakteru Twojego wyst膮pienia.

Nie zapisuj si臋 jednak, je艣li uznajesz, 偶e dobry m贸wca to kto艣, kto wyczerpuj膮c temat wyczerpa艂 jednocze艣nie siebie i swoich s艂uchaczy.


Model DISC, czyli jak znale藕膰 klucz do komunikacji z ka偶dym podopiecznym

Opis:聽

Ludzie s膮 r贸偶ni, ale istniej膮 modele, kt贸re pomagaj膮 zrozumie膰 ich zachowania i potrzeby.聽Zrozumienie podopiecznych to skuteczna droga do聽wspierania osi膮gania przez nich sukces贸w i satysfakcji, utrzymania ich motywacji.

DISC to metoda analizy behawioralnej, kt贸ra pozwala okre艣li膰 styl zachowania i komunikacji. Ka偶dy z nas ma w sobie 4 style zachowa艅 DISC, ale w r贸偶nym stopniu ich intensywno艣ci i konfiguracji:

D 鈥 Dominant (Dominuj膮cy)

I 鈥 Influencing (Wp艂ywowy)

S 鈥 Steady (Sta艂y)

C 鈥 Compliance (Sumienny)

Dzi臋ki szkoleniu:

  • Poznasz model DISC i charakterystyczne dla 4 styl贸w DISC zachowania i potrzeby w komunikacji
  • Poznasz sposoby wykorzystania modelu w pracy tutora聽w komunikacji z Twoimi podopiecznymi
  • Zwi臋kszysz samo艣wiadomo艣膰 swojego stylu komunikacji, mocnych stron i potencjalnych ogranicze艅

Zakres tematyczny szkolenia:

  • Model DISC 鈥 charakterystyka 4 styl贸w
  • M贸j styl komunikacji
  • 膯wiczenia rozpoznawania styl贸w komunikacji
  • Kto z kim 鈥 jakie s膮 wyzwania w pracy z r贸偶nymi stylami?
  • Czego mog臋 uczy膰 si臋 od innych styl贸w?

鈥淐o ja chc臋 robi膰 w 偶yciu?鈥, czyli tutoring rozwojowy jako odpowied藕 na najcz臋艣ciej zadawane przez nastolatk贸w pytanie

Opis:聽

Jako tutor cz臋sto pracuj臋 z nastolatkami, kt贸rzy zadaj膮 sobie pytania: co ja chc臋 robi膰 w 偶yciu? Czym si臋 zajmowa膰? Na jakie p贸j艣膰 studia? Jak膮 wybra膰 prac臋? Jak rozwija膰 moje pasje i realizowa膰 marzenia w przysz艂o艣ci? Poniewa偶 nie jestem w tym odosobniony 鈥 ka偶dy nauczyciel pracuj膮cy z uczniami nastoletnimi spotyka si臋 z podobnymi sytuacjami 鈥 chcia艂em podzieli膰 si臋 swoimi do艣wiadczeniami, w jaki spos贸b pracowa膰 na tutoringu z uczniami, kt贸rzy zadaj膮 sobie te pytania.

Nie b臋dzie to warsztat z zakresu doradztwa zawodowego ani tego jak膮 wybra膰 prac臋 po szkole. Jego cel b臋dzie szerszy: b臋dzie to zaprezentowanie tutoringu rozwojowego 鈥 jego idei, cel贸w i za艂o偶e艅 oraz prze膰wiczenie narz臋dzi, kt贸re wykorzystuj臋, by nauczy膰 uczni贸w dojrza艂ego my艣lenia o w艂asnej przysz艂o艣ci, odwa偶nego my艣lenia o w艂asnych planach i marzeniach oraz motywowania do ich realizacji.

Prezentowane narz臋dzia b臋d膮 dotyczy膰 pracy z podopiecznymi w wieku oko艂o 15-20 lat, ale, w trakcie warsztatu b臋d臋 opowiada艂, w jaki spos贸b mo偶ne je wykorzysta膰 lub zmodyfikowa膰 zar贸wno dla m艂odszych jak i starszych podopiecznych. Zapraszam wszystkich nauczycieli i wyk艂adowc贸w zainteresowanych metod膮 tutoringu!


Mamy nadziej臋, 偶e nasze propozycje warsztat贸w narz臋dziowych wpasuj膮 si臋 w Pa艅stwa potrzeby!

Wi臋cej szczeg贸艂贸w znajd膮 Pa艅stwo na oficjalnej stronie IX Mi臋dzynarodowego Kongresu Tutoringu.聽

Zapraszamy do rejestracji na IX Mi臋dzynarodowy Kongres Tutoringu!

Strona www.cw.edu.pl korzysta z plik贸w cookies w celach statystycznych. Ustawienia przechowywanych plik贸w cookies mo偶esz w ka偶dej chwili zmieni膰 (dowiedz si臋 jak). Korzystaj膮c z tej strony zgadzasz si臋 na wykorzystywanie ciasteczek.