14-08-2020

Jakość, wiarygodność, inspiracja. I wiele więcej! Oto, co o naszych Programach piszą ich tegoroczne Absolwentki.

Jakość, wiarygodność, inspiracja.

I wiele więcej!

Co czyni Collegium Wratislaviense wyjątkowym miejscem na mapie polskiej edukacji?

O swoim doświadczeniu z Collegium piszą tegoroczne certyfikowane Absolwentki naszych Programów: dr Karolina Sztobryn – wykładowczyni Uniwersytetu Łódzkiego i uczestniczka prestiżowego programu Mistrzowie Dydaktyki realizowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Marta Florkiewicz – Borkowska, Nauczyciel Roku 2017 oraz dr inż. Natalia Schmidt-Polończyk – adiunkt na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie i Radna Dzielnicy V w Krakowie.

„Letnia szkoła tutorów to naprawdę intensywny i wyjątkowy kurs własnego rozwoju jako tutora, ale też po prostu jako człowieka. Wyjątkowość tego miejsca zapewniana jest dzięki profesjonalnym prowadzącym i superuczestnikom, tj. wykładowcom i nauczycielom z całej Polski, którzy angażują swój wakacyjny czas i środki finansowe, aby edukacja w Polsce na każdym poziomie nabrała innego wymiaru. Każdy dzień kursu to poznawanie siebie jako nauczyciela akademickiego, odkrywanie nowych narzędzi do pracy z podopiecznymi, ćwiczenie nowych kompetencji i wiele, wiele i więcej. Dzięki prowadzącym, współuczestnikom i programowi kursu każde spotkanie jest inspirującym wyzwaniem, którego efekty można wdrażać na każdym poziomie edukacji, w pracy grupowej, a nawet w relacjach domowych. Poznane narzędzia zaczęłam stosować z moimi tutorantami już po pierwszym dniu kursu i jestem przekonana, że będą mi one pomocne także podczas wykładów i konwersatoriów. Bardzo dziękuję i do zobaczenia na innych organizowanych przez Collegium kursach”.

Dr Karolina Sztobryn,  wykładowca Uniwersytetu Łódzkiego i uczestniczka prestiżowego programu Mistrzowie Dydaktyki realizowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, autorka publikacji z zakresu prawa własności intelektualnej, prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji oraz prawa reklamy. Jest także polskim rzecznikiem patentowym oraz pełnomocnikiem przed Urzędem Unii Europejskiej do spraw własności intelektualnej.

„Najpierw się sama na siebie denerwowałam, że zamiast cieszyć się wakacjami wymyślam sobie dodatkowe dokształcanie. Potem ogarnęła mnie jeszcze większa frustracja, gdy usłyszałam, że całość szkolenia będzie w formie online. Ale życie potrafi zaskakiwać i jednak nic nie dzieje się bez powodu. Okazało się, że nie tylko moje wakacje nabrały dodatkowego sensu ale także forma online nabrała innego wymiaru. Z natury lubię się rozwijać i doskonalić posiadane już umiejętności. Lubię także odkrywać nieznane mi zakamarki siebie i poznawać nowych ludzi. Tego wszystkiego doświadczyłam podczas Letniej Szkoły Tutorów. Osiem dni intensywnej pracy nad rozwojem osobistym oraz doskonaleniem własnych kompetencji zawodowych tak potrzebnych w pracy nauczycielskiej. Mnóstwo narzędzi od razu wdrażanych praktycznie i testowanych w dwójkach, trójkach lub czwórkach. Możliwość obserwowania siebie z różnych perspektyw, ale także szansa na uzyskanie informacji zwrotnej od nieznanych osób, które bardzo szybko stały się bliskie była dla mnie niesamowitym doświadczeniem. Ponieważ obok świetnych prowadzących, to uczestnicy odgrywają w tym procesie ważną rolę. To z nimi pokonuje się trudności i przekracza granice, dzieli radości, sukcesy i niepowodzenia. Niesamowite jest dla mnie, że to wszystko rewelacyjnie udało się w wersji online. Trzy lata przymierzałam się do udziału w szkoleniu, nigdy nie umiałam zgrać terminu. Teraz udało się i wiem, że nie bez powodu. Nie żałuję tej inwestycji i zachęcam wszystkich spragnionych rozwoju i doskonalenia w totalnie odszkolniony sposób. To jest inspirujące miejsce.”

Marta Florkiewicz – Borkowska, nauczycielka w Szkole Podstawowej im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach, trenerka edukacyjna, edukatorka, arteterapeutka, Nauczyciel Roku 2017

„Prowadzenie badań naukowych od zawsze sprawiało mi ogromną satysfakcję. Aspekt dydaktyczny w mojej uczelnianej pracy doceniłam dopiero kilka lat temu. Wtedy też uświadomiłam sobie, że mam niemały wpływ na rozwój młodszego człowieka. Tyle razy myślałam o moich zdolnych studentach: „jaka szkoda, że pracowaliśmy wspólnie tylko podczas zajęć”. Świadomość i potrzeba własnego rozwoju, zdobywania wiedzy i narzędzi by dobrze kształcić, także ponad program była coraz silniejsza. Przeprowadzając wnikliwe rozeznanie rynku kilka osób poleciło mi Szkołę Tutorów. “Natalia, jeśli Szkoła Tutorów to tylko w Collegium Wratislaviense” – słowa znajomej trenerki, którą bardzo cenię ostatecznie zaważyły na mojej decyzji. Niestety przyszła pandemia i edycja stacjonarna została zamieniona na online. Byłam mocno zawiedziona, nie do końca wierzyłam w to, że wyniosę z kursu zdalnego tyle ile z zajęć stacjonarnych.  Dzisiaj wiem, że to była świetna decyzja. Z każdego dnia szkolenia czerpałam olbrzymią satysfakcję. Byłam wdzięczna sobie – że mimo intensywnego czasu pracuję z dużym zaangażowaniem, uczestnikom – za tyle różnorodności, otwartości i ciekawych spostrzeżeń, którymi chętnie się dzielili i przede wszystkim prowadzącym – za użyteczną wiedzę i sposób, w jaki ją przekazywali. Z całego tego dobrodziejstwa korzystałam w pełni. „Wynosiłam wiadrami” i codziennie rano wracałam po więcej. Najcenniejsza dla mnie była możliwość pracy na własnym przykładzie, co z jednej strony sprawiało wiele trudności, ale z drugiej było bardzo rozwijające i pozwalało lepiej poznać siebie. Dwa tygodnie intensywnej pracy minęły nie wiadomo kiedy. Codzienna, niemała porcja wiedzy była zawsze ugruntowana praktyką. Zasmakowaliśmy tutoringu na własnej skórze. Ucząc się nowych narzędzi ćwiczyliśmy je na sobie, korzystaliśmy z własnych doświadczeń, a to wszystko w serdecznej i otwartej atmosferze. Finalnie byłam mocno zaskoczona jak efektywną może być praca online. Czas spędzony w Collegium Wratislaviense długo pozostanie w mojej pamięci. Wszystkim wykładowcom akademickim, którzy swój zawód traktują jak misję szczerze polecam ten inspirujący kurs i taką formę pracy ze studentami. Tak kształci się w najwybitniejszych ośrodkach akademickich na świecie, a nasi zdolni studenci na to zasługują. Mam głęboką nadzieję, że tutoring akademicki w naszym kraju będzie standardem dla niestandardowych”.

Dr inż. Natalia Schmidt-Polończyk – adiunkt na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Radna Dzielnicy V w Krakowie, autorka wielu artykułów i opracowań naukowych.

Strona www.cw.edu.pl korzysta z plików cookies w celach statystycznych. Ustawienia przechowywanych plików cookies możesz w każdej chwili zmienić (dowiedz się jak). Korzystając z tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek.