Wakacyjny warsztat dydaktyczno-metodyczny

W dzisiejszych czasach zainteresowanie uczniów nauką stało się trudniejsze z uwagi na wielość atrakcyjnych dla nich bodźców pozaszkolnych. Z drugiej strony nauczyciele muszą pracować pod presją wyników, realizacji programów oraz spełniania oczekiwań uczniów, ich rodziców, dyrekcji szkoły , a także systemu edukacji. W tej sytuacji marzeniem każdego nauczyciela jest umiejętność angażowania całej klasy w prowadzone przez siebie zajęcia oraz utrzymywanie własnego dobrostanu w konfrontacji ze stale pojawiającymi się wyzwaniami różnej natury.

Uczestnictwo w tym dwudniowym szkoleniu, w całości prowadzonym aktywizującymi metodami warsztatowymi, da uczestnikom zestaw konkretnych i praktycznych rozwiązań, które pozwolą uatrakcyjnić ich zajęcia oraz lepiej zadbać o siebie w codziennej pracy nauczycielskiej.

 

Dla kogo?

  • Nauczyciele wszystkich poziomów edukacyjnych
  • Nauczyciele akademiccy, pracownicy naukowo-dydaktyczni
  • Edukatorzy i osoby prowadzące warsztaty dla młodzieży

Cele szkolenia:

  • dać uczestnikom narzędzia wspomagające w prowadzeniu motywującego i skutecznego procesu dydaktycznego i zasoby do pracy z własnymi postawami w pracy nauczycielskiej
  • pobudzić kreatywność i innowacyjność myślenia o uczeniu innych
  • zaangażować i wykorzystać wrodzoną ciekawość i wyobraźnię uczestników do
    uatrakcyjniania ich własnego warsztatu edukacyjnego

W efekcie szkolenia Uczestnicy zdobędą:

  • znajomość konkretnych ćwiczeń i zadań gotowych do natychmiastowego wykorzystania z uczniami
  • umiejętności radzenia sobie z sytuacjami wymagającymi zwiększonej uważności i motywacji
  • kompetencje komunikacyjne pozwalające efektywnie współpracować z niemal z każdym typem ucznia
  • większą świadomość siebie i motywację do samodoskonalenia

Program

Dzień I

Jak zadbać o uczniów?

  • Innowacyjne metody pracy z uczniami – Jak prowadzić nieszablonowe zajęcia?
  • Metody aktywizacji w pracy z grupami
  • Prawdziwe historie tutorskie: case study.
  • Energizery dla uczniów
  • Pobudzanie wyobraźni uczniów
  • Warsztat aktywnego nauczyciela – trening narzędzi
Dzień II

Jak zadbać o siebie?

  • Warsztaty rozwoju osobistego – Jak dbać o swoją motywację?
  • Energia na cały rok: energia dla nauczyciela, jak unikać rutyny,
  • Odnajdować satysfakcje
  • Skuteczne motywowanie siebie
  • Satysfakcja i radość z pracy – jak je utrzymywać?
  • Zdrowie psychiczne, radzenie sobie ze stresem
  • Techniki relaksacyjne

Wszystko to w warsztatowej, ale wakacyjnej atmosferze rozluźnienia sprzyjającego lepszemu przyswajaniu wiedzy, otwartości umysłu na nowe idee i rozwiązania oraz w ciekawej okolicy.

Prowadzący

Grzegorz Grzegorczyk – certyfikowany coach i tutor, absolwent Akademii Coachingu w Wyższej Szkole Bankowej oraz Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense, metodyk w obszarze uczenia języków obcych, wykładowca akademicki (w stopniu doktora Uniwersytetu Gdańskiego) i nauczyciel z kilkunastoletnim stażem.

Kształcił nauczycieli w Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych przy Uniwersytecie Gdańskim oraz w elbląskich szkołach wyższych: Kolegium Nauczycielskim Regent oraz Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej. Pracował jako edukator i szkoleniowiec dla Cambridge ESOL oraz Wydawnictwa Szkolnego PWN, pełnił funkcję metodyka i mentora nauczycieli w kilku szkołach w Gdańsku, a także posiada status kwalifikowanego nauczyciela w Wielkiej Brytanii (Qualified Teacher Status), gdzie pracował jako metodyk. Obecnie zajmuje się nie tylko pracą naukowo-dydaktyczną na Uniwersytecie Gdańskim, ale też będąc certyfikowanym tutorem Collegium Wratislaviense praktykuje metody edukacji spersonalizowanej w środowisku akademickim.

Kompetencje trenerskie i coachingowe rozwijał pod okiem najlepszych trenerów w Polsce szkoląc się oprócz metod tutorskich, m.in. w zakresie coachingu grupowego, wystąpień publicznych, strategii motywacyjnych, pracy z przekonaniami, poczucia własnej wartości i pewności siebie. W pracy trenera i coacha łączy swoje wykształcenie językowo-pedagogiczne, wiedzę z dziedziny psychologii, doświadczenie i wiedzę metodyczną oraz swoje dotychczasowe doświadczenie nauczycielskie, które pomaga mu widzieć aktualne potrzeby nauczycieli, szczególnie te związane ze sferą rozwoju, motywacji i poczucia satysfakcji w pracy zawodowej i życiu osobistym.

Zaufali nam:

z01
z04
z04
z04
z05
z05a
z06
z07
z08
z09
z10
z11
z12
z13
z14
z15
z16
z17
z18
z19
z20
z22
z22
z22
z22
z22
z22
z22
z22
z22

Strona www.cw.edu.pl korzysta z plików cookies w celach statystycznych. Ustawienia przechowywanych plików cookies możesz w każdej chwili zmienić (dowiedz się jak). Korzystając z tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek.