Program wdrożeniowy- tutoring

photo-smallest-square

Collegium Wratislaviense prowadzi wdrożeniowe programy dedykowane dla instytucji edukacyjnych, które chcą przygotować swoich pracowników do pracy metodą tutoringu lub wdrożyć ją jako metodę pracy w swojej instytucji.

 

Dla kogo?

  • przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych,
  • uniwersytetów i szkół wyższych (tutoring akademicki),
  • instytucji edukacyjnych,
  • organizacji pozarządowych.

Dlaczego tutoring?

Tutoring jest wyjątkową metodą pracy z dziećmi, młodzieżą i studentami wykorzystywaną przez najlepsze placówki edukacyjne na świecie. Przynosi ponadprzeciętne efekty w sferze naukowej i wychowawczej. Jest inspirujący i ożywczy dla podopiecznych i samych nauczycieli, tutorów, a także zwiększa ich prestiż zawodowy i osobisty. Tutoring powoduje odnowienie relacji mistrz–uczeń, efektywny rozwój talentów podopiecznych i podniesienie prestiżu placówki.

W dobie niżu demograficznego wysokiej jakości tutoring funkcjonujący w ramach Państwa Instytucji jest szansą na skupienie się na indywidualnych potrzebach i predyspozycjach podopiecznych, daje możliwość wyróżnienia się i przyciągnięcia osób chcących się rozwijać. Dzięki tutoringowi kryzys demograficzny dosięgający instytucje edukacyjne jest w rzeczywistości szaną na rozwój i osiąganie jeszcze lepszych rezultatów!

Zespół

Zobacz cały zespół

Korzyści z programu wdrożeniowego:

  • Przygotowanie pracowników Instytucji do efektywnego korzystania z narzędzi tutoringowych.
  • Możliwość wdrożenia metody tutoringu lub jej elementów w Państwa Instytucji.,
  • Dostosowanie programu szkolenia do indywidualnych potrzeb Państwa Instytucji i jej pracowników oraz uwzględnienie kontekstu jej funkcjonowania.
  • Warsztaty i indywidualne konsultacje dotyczące praktycznych aspektów wdrożenia programu tutoringowego w Państwa instytucji.
  • Możliwość przejścia uczestników szkolenia przez proces certyfikacji, kończący się otrzymaniem Certyfikatu Tutora.
  • Możliwość dopasowania programu i terminów do Państwa potrzeb i możliwości

Program Dedykowany Szkoły Tutorów obejmuje 64-godzinne szkolenie oraz indywidualne doradztwo dla władz lub kierowników Instytucji, dotyczące najefektywniejszego wykorzystania tutoringu w Państwa kontekście. Standardowo program jest prowadzony w formie czterech dwudniowych zjazdów, (8 godzin szkoleniowych każdego dnia). Istnieje możliwość dopasowania układu szkolenia do indywidualnych potrzeb i możliwości.

Przykładowy program

Zjazd 1

16 godz

Wprowadzenie do tutoringu

  • Tutoring: wprowadzenie teoretyczne oraz dobre praktyki tutorskie w Polsce i na świecie
  • Antropologia i cel tutoringu
  • Przygotowanie i prowadzenie pierwszego tutorialu
  • Ćwiczenia w parach tutorskich
Zjazd 2

16 godz

Tutoring rozwojowy

  • Założenia psychologii pozytywnej w tutoringu
  • Edukacja spersonalizowana i rozwój talentów
  • Metody wspierania talentów i mocnych stron podopiecznych
  • Wyznaczanie celów i motywowanie
  • Narzędzia coachingowe w tutoringu
Zjazd 3

16 godz

Tutoring naukowy i planowanie

  • Esej jako narzędzie pracy z podopiecznym – od sformułowania pytania, przez ocenienie, do rozmowy
  • Planowanie i przygotowywanie cykli tutorskich
  • Wdrażanie programów i projektów tutorskich
Zjazd 4

16 godz

Rozwój tutora

  • Najczęstsze zakłócenia w tutoringu płynące od podopiecznych
  • Wartości w tutoringu – cnoty tutorskie
  • Tutor jako przywódca
  • Podsumowanie kursu, wręczenie certyfikatów

 

Program realizowany w formie zamkniętej dla konkretnej instytucji.

Terminy szkoleń oraz cenę za za dzień szkoleniowy ustalamy indywidualnie z zamawiającym.

W celu uzyskania większej ilości informacji zachęcamy do kontaktu:

Dyrektor ds. szkoleń Damian Godlewski

damian.godlewski@cw.edu.pl tel. 799 336 113

 

Rekomendacje

Profesjonalne podejście i doświadczenie Prowadzących pozwoliły odnaleźć się w zagadnieniu tutoringu zarówno nauczycielom akademickim z dużym stażem, jak i rozpoczynającym swoją karierę dydaktyczną doktorantom.
Szkolenie umożliwiło uczestnikom nie tylko poznanie praktyk tutorskich , ale również dostrzec osobistą rolę w procesie kształcenia i rozwijania potencjału studentów. Wszyscy uczestnicy wysoko ocenili szkolenie podkreślając jego atuty. Najważniejszym jednak świadectwem jest wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce.
Dr Ewa Szymczak, Prodziekan ds. Kształcenia, Uniwersytet Gdański

Program szkolenia obejmował wszystkie etapy pracy tutorskiej. Poznaliśmy proces odkrywania potencjału podopiecznych i przećwiczyliśmy przebieg kolejnych tutoriali. W odpowiedni sposób zbilansowano teorię z praktyką, przez co nie odczuwaliśmy znużenia, zyskując konkretną wiedzę.
Zostaliśmy wyposażeni w narzędzia, które wykorzystujemy w pracy tutorów. Materiały, które otrzymaliśmy, uwzględniały specyfikę naszej szkoły. Wykwalifikowani trenerzy w profesjonalny sposób, wykorzystując różnorodne metody, przekazywali nam wiedzę i moderowali ćwiczenia, które podsumowywały tematykę kursu.
Collegium Wratislaviense to instytucja, która w profesjonalny i kompleksowy sposób realizuje cele szkoleniowe. Collegium stwarza możliwość rozwoju zawodowego i osobistego, dbając przy tym o komfort nauki i odpowiednią atmosferę.
Mgr inż. Marzanna Nowacka-Duda, dyrektor ZS nr 6 we Wrocławiu

Zaufali nam:

z01
z04
z04
z04
z05
z05a
z06
z07
z08
z09
z10
z11
z12
z13
z14
z15
z16
z17
z18
z19
z20
z22
z22
z22
z22
z22
z22
z22
z22
z22

Strona www.cw.edu.pl korzysta z plików cookies w celach statystycznych. Ustawienia przechowywanych plików cookies możesz w każdej chwili zmienić (dowiedz się jak). Korzystając z tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek.