Program wdrożeniowy- tutoring

photo-smallest-square

Collegium Wratislaviense prowadzi wdrożeniowe programy dedykowane dla instytucji edukacyjnych, które chcą przygotować swoich pracowników do pracy metodą tutoringu lub wdrożyć ją jako metodę pracy w swojej instytucji.

 

Dla kogo?

  • szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych,
  • uniwersytetów i szkół wyższych (tutoring akademicki),
  • instytucji edukacyjnych,
  • organizacji pozarządowych.

Dlaczego tutoring?

Tutoring jest wyjątkową metodą pracy z dziećmi, młodzieżą i studentami wykorzystywaną przez najlepsze placówki edukacyjne na świecie. Przynosi ponadprzeciętne efekty w sferze naukowej i wychowawczej. Jest inspirujący i ożywczy dla podopiecznych i samych nauczycieli, tutorów, a także zwiększa ich prestiż zawodowy i osobisty. Tutoring powoduje odnowienie relacji mistrz–uczeń, efektywny rozwój talentów podopiecznych i podniesienie prestiżu placówki.

W dobie niżu demograficznego wysokiej jakości tutoring funkcjonujący w ramach Państwa Instytucji jest szansą na skupienie się na indywidualnych potrzebach i predyspozycjach podopiecznych, daje możliwość wyróżnienia się i przyciągnięcia osób chcących się rozwijać. Dzięki tutoringowi kryzys demograficzny dosięgający instytucje edukacyjne jest w rzeczywistości szaną na rozwój i osiąganie jeszcze lepszych rezultatów!

Zespół

Zobacz cały zespół

Korzyści z programu wdrożeniowego:

  • Przygotowanie pracowników Instytucji do efektywnego korzystania z narzędzi tutoringowych.
  • Możliwość wdrożenia metody tutoringu lub jej elementów w Państwa Instytucji.,
  • Dostosowanie programu szkolenia do indywidualnych potrzeb Państwa Instytucji i jej pracowników oraz uwzględnienie kontekstu jej funkcjonowania.
  • Warsztaty i indywidualne konsultacje dotyczące praktycznych aspektów wdrożenia programu tutoringowego w Państwa instytucji.
  • Możliwość przejścia uczestników szkolenia przez proces certyfikacji, kończący się otrzymaniem Certyfikatu Tutora.
  • Możliwość dopasowania programu i terminów do Państwa potrzeb i możliwości

Program Dedykowany Szkoły Tutorów obejmuje 64-godzinne szkolenie oraz indywidualne doradztwo dla władz lub kierowników Instytucji, dotyczące najefektywniejszego wykorzystania tutoringu w Państwa kontekście. Standardowo program jest prowadzony w formie czterech dwudniowych zjazdów, (8 godzin szkoleniowych każdego dnia). Istnieje możliwość dopasowania układu szkolenia do indywidualnych potrzeb i możliwości.

Przykładowy program

Zjazd 1

16 godz

Wprowadzenie do tutoringu

  • Tutoring: wprowadzenie teoretyczne oraz dobre praktyki tutorskie w Polsce i na świecie
  • Antropologia i cel tutoringu
  • Przygotowanie i prowadzenie pierwszego tutorialu
  • Ćwiczenia w parach tutorskich
Zjazd 2

16 godz

Tutoring rozwojowy

  • Założenia psychologii pozytywnej w tutoringu
  • Edukacja spersonalizowana i rozwój talentów
  • Metody wspierania talentów i mocnych stron podopiecznych
  • Wyznaczanie celów i motywowanie
  • Narzędzia coachingowe w tutoringu
Zjazd 3

16 godz

Tutoring naukowy i planowanie

  • Esej jako narzędzie pracy z podopiecznym – od sformułowania pytania, przez ocenienie, do rozmowy
  • Planowanie i przygotowywanie cykli tutorskich
  • Wdrażanie programów i projektów tutorskich
Zjazd 4

16 godz

Rozwój tutora

  • Najczęstsze zakłócenia w tutoringu płynące od podopiecznych
  • Wartości w tutoringu – cnoty tutorskie
  • Tutor jako przywódca
  • Podsumowanie kursu, wręczenie certyfikatów

 

Rekomendacje

Profesjonalne podejście i doświadczenie Prowadzących pozwoliły odnaleźć się w zagadnieniu tutoringu zarówno nauczycielom akademickim z dużym stażem, jak i rozpoczynającym swoją karierę dydaktyczną doktorantom.
Szkolenie umożliwiło uczestnikom nie tylko poznanie praktyk tutorskich , ale również dostrzec osobistą rolę w procesie kształcenia i rozwijania potencjału studentów. Wszyscy uczestnicy wysoko ocenili szkolenie podkreślając jego atuty. Najważniejszym jednak świadectwem jest wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce.
Dr Ewa Szymczak, Prodziekan ds. Kształcenia, Uniwersytet Gdański

Program szkolenia obejmował wszystkie etapy pracy tutorskiej. Poznaliśmy proces odkrywania potencjału podopiecznych i przećwiczyliśmy przebieg kolejnych tutoriali. W odpowiedni sposób zbilansowano teorię z praktyką, przez co nie odczuwaliśmy znużenia, zyskując konkretną wiedzę.
Zostaliśmy wyposażeni w narzędzia, które wykorzystujemy w pracy tutorów. Materiały, które otrzymaliśmy, uwzględniały specyfikę naszej szkoły. Wykwalifikowani trenerzy w profesjonalny sposób, wykorzystując różnorodne metody, przekazywali nam wiedzę i moderowali ćwiczenia, które podsumowywały tematykę kursu.
Collegium Wratislaviense to instytucja, która w profesjonalny i kompleksowy sposób realizuje cele szkoleniowe. Collegium stwarza możliwość rozwoju zawodowego i osobistego, dbając przy tym o komfort nauki i odpowiednią atmosferę.
Mgr inż. Marzanna Nowacka-Duda, dyrektor ZS nr 6 we Wrocławiu

Zaufali nam:

z01
z02
z03
z04
z05
z05a
z06
z07
z08
z09
z10
z11
z12
z13
z14
z15
z16
z17
z18
z19
z20
z22
z22
z22
z22

Strona www.cw.edu.pl korzysta z plików cookies w celach statystycznych. Ustawienia przechowywanych plików cookies możesz w każdej chwili zmienić (dowiedz się jak). Korzystając z tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek.