Praktyk Tutoringu

photo-smallest-square

Praktyk Tutoringu odpowiada na zgłaszaną przez wielu tutorów – absolwentów Szkół Tutorów – potrzebę dalszego pogłębienia wiedzy i umiejętności tutorskich. Celem Programu jest wsparcie tutorów w realizacji samodzielnych projektów tutorskich w ich środowiskach oraz przygotowanie ich do roli konsultantów tutoringu.

Program jest przeznaczony wyłącznie dla absolwentów Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense I stopnia.

 

Cele te realizujemy przez:

  • Intensywną praktykę tutorską: każdy uczestnik Programu Praktyk Tutoringu zrealizuje dwa projekty tutorskie (liczące minimum 8 tutoriali) z podopiecznymi (uczniami lub studentami) ze swojego środowiska.
  • Indywidualną superwizję pracy tutorów uczestniczących w Programie: każdy tutor weźmie udział w minimum 4 sesjach superwizyjnych.
  • Przekazanie nowej wiedzy oraz trening nowych narzędzi tutorskich w ramach zjazdów oraz Kongresu Tutorskiego.
  • Pogłębione analizy przypadków tutorskich (case study method)

Zespół

Zobacz cały zespół

Rezultaty i korzyści ze szkolenia

Udział w Programie Praktyk Tutoringu jest ważnym krokiem w rozwoju osobistym i profesjonalnym tutora. Program, dzięki połączeniu praktyki tutorskiej, warsztatów, wymiany doświadczeń oraz indywidualnej superwizji, umożliwi osiągnięcie następujących rezultatów:

  • możliwość poprowadzenia własnych tutoriali przy wsparciu tutora-superwizora: zrealizowanie dwóch pełnych cykli tutorskich z dwoma różnymi podopiecznymi;
  • uzyskanie informacji zwrotnej na temat mocnych i słabych stron pracy tutorskiej oraz zbudowanie osobistego planu rozwoju tutorskiego;
  • zdobycie pogłębionej wiedzy o metodzie tutoringu i znajomość zaawansowanych narzędzi tutorskich;
  • osobiste doświadczenie edukacji spersonalizowanej w relacji ze swoim tutorem-superwizorem;
  • poznanie innych pasjonatów i praktyków tutoringu z grona osób, które ukończyły Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense – możliwość uczenia się razem z nimi i wymiany doświadczeń podczas szkoleń i Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu;
  • przygotowanie case’u tutorskiego – najlepsze zostaną opublikowane w formie elektronicznej;
  • uzyskanie certyfikatu II stopnia – Tutora Praktyka.

Superwizja

Każdy uczestnik programu będzie zobligowany do przeprowadzenia dwóch cykli tutorskich z dwoma różnymi podopiecznymi, każdy składający się z przynajmniej 8 spotkań. W czasie pracy tutorskiej uczestnik będzie pod opieką superwizora, który będzie wspierał tutora w pracy z podopiecznym oraz pomagał mu w rozwoju tutorskim.

Indywidualne sesje z superwizorem dadzą uczestnikom:

  • możliwość uczenia się oraz rozwoju dostosowanego do konkretnych potrzeb uczestników i okoliczności prowadzenia tutoriali;
  • zbudowanie otwartej i opartej na zaufaniu relacji;
  • motywację do utrzymania wysokiej jakości prowadzonych tutoriali;
  • poszukiwanie autorskich rozwiązań, zwiększanie biegłości, kreatywności, pewności oraz uważności w roli tutora.
  • refleksję nad wartościami w tutoringu oraz zagadnieniami etycznymi;

Program

1. zjazd – 16 godz
  • Refleksyjność, jako najważniejsza kompetencja tutora
  • Narzędzia przydatne w pracy tutora
  • Granice w pracy tutora – gdzie i jak stawiać granice
  • Z czym może zmierzyć się tutor – zaburzenia psychiczne występujące u młodzieży w wieku 13–25 lat: analiza studiów przypadku
2. zjazd – 16 godz

  • Studium przypadku jako narzędzie pracy tutora
  • Informacja zwrotna w relacji z podopiecznym
  • Grupowa superwizja i wymiana doświadczeń uczestników
  • Jak pomagać podopiecznym podejmować mądre decyzje
  • Tożsamość tutora – kim jestem i dokąd chcę zmierzać jako tutor
Kongres Tutoringu

  • Inspirujące wystąpienia
  • Praktyczne warsztaty narzędziowe
  • Prezentacje dobrych praktyk i przykładów wdrożeń tutoringu
  • Możliwość poznania tutorów z całej Polski i wymiany doświadczeń
  • Szczegółowy program Kongresu dostępny na stronie KongresTutoringu.pl od marca 2017

Rekomendacje

Uczestnictwo w Programie Praktyk Tutoringu pozwoliło mi zrobić kolejne kroki na drodze do stania się tutorem, czyli osobą, która potrafi wchodzić w rolę mistrza (z pokorą…) . Jest to tak, jak zobaczyć ścieżkę w lesie pełnym przecinających się duktów i nie tylko poddać się jej urokowi ale wejść w nią i poznać. Dobre rzeczy wymagają czasu, wytrwałości, trzymania się celu i dojrzewania – w Szkole Tutorów mogłam pytać i próbować – budować swoją ścieżkę inspirując i ucząc się od innych wędrowców.
Katarzyna Jędrzak

 

Jeżeli wydaje Ci się, że po uczestnictwie w pierwszym stopniu szkolenia o tutoringu wiesz już wszystko i jesteś pełen pasji, by podjąć się wyzwania by być Mistrzem dla swojego Podopiecznego to… uczestnictwo w Praktyku Tutoringu bardzo Ci w tym pomoże. Zobaczysz, jak wiele mogą wnieść w Twoją praktykę oferowane superwizje; Twoja pierwsza praktyka tutoringu, która odbywać się będzie pod czujnym okiem Twojego osobistego Tutora bardzo ci ułatwi Twoja pracę zwłaszcza, gdy napotkasz bariery niemożliwe do przebycia – Superwizor wspomoże Cię i przekonasz się, ze nie ma rzeczy niemożliwych!
Agnieszka Borysewicz-Filipek

Zaufali nam:

z01
z02
z03
z04
z05
z05a
z06
z07
z08
z09
z10
z11
z12
z13
z14
z15
z16
z17
z18
z19
z20
z22
z22
z22
z22

Strona www.cw.edu.pl korzysta z plików cookies w celach statystycznych. Ustawienia przechowywanych plików cookies możesz w każdej chwili zmienić (dowiedz się jak). Korzystając z tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek.