Praktyk Tutoringu

photo-smallest-square

Praktyk Tutoringu odpowiada na zgłaszaną przez wielu tutorów – absolwentów Szkół Tutorów – potrzebę dalszego pogłębienia wiedzy i umiejętności tutorskich. Celem Programu jest wsparcie tutorów w realizacji samodzielnych projektów tutorskich w ich środowiskach oraz przygotowanie ich do roli konsultantów tutoringu.

Program jest przeznaczony wyłącznie dla absolwentów Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense I stopnia.

 

Cele te realizujemy przez:

  • Intensywną praktykę tutorską: każdy uczestnik Programu Praktyk Tutoringu zrealizuje dwa projekty tutorskie (liczące minimum 8 tutoriali) z podopiecznymi (uczniami lub studentami) ze swojego środowiska.
  • Indywidualną superwizję pracy tutorów uczestniczących w Programie: każdy tutor weźmie udział w minimum 4 sesjach superwizyjnych.
  • Przekazanie nowej wiedzy oraz trening nowych narzędzi tutorskich w ramach zjazdów oraz Kongresu Tutorskiego.
  • Pogłębione analizy przypadków tutorskich (case study method)

Zespół

Zobacz cały zespół

Rezultaty i korzyści ze szkolenia

Udział w Programie Praktyk Tutoringu jest ważnym krokiem w rozwoju osobistym i profesjonalnym tutora. Program, dzięki połączeniu praktyki tutorskiej, warsztatów, wymiany doświadczeń oraz indywidualnej superwizji, umożliwi osiągnięcie następujących rezultatów:

  • możliwość poprowadzenia własnych tutoriali przy wsparciu tutora-superwizora: zrealizowanie dwóch pełnych cykli tutorskich z dwoma różnymi podopiecznymi;
  • uzyskanie informacji zwrotnej na temat mocnych i słabych stron pracy tutorskiej oraz zbudowanie osobistego planu rozwoju tutorskiego;
  • zdobycie pogłębionej wiedzy o metodzie tutoringu i znajomość zaawansowanych narzędzi tutorskich;
  • osobiste doświadczenie edukacji spersonalizowanej w relacji ze swoim tutorem-superwizorem;
  • poznanie innych pasjonatów i praktyków tutoringu z grona osób, które ukończyły Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense – możliwość uczenia się razem z nimi i wymiany doświadczeń podczas szkoleń i Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu;
  • przygotowanie case’u tutorskiego – najlepsze zostaną opublikowane w formie elektronicznej;
  • uzyskanie certyfikatu II stopnia – Tutora Praktyka.

Superwizja

Każdy uczestnik programu będzie zobligowany do przeprowadzenia dwóch cykli tutorskich z dwoma różnymi podopiecznymi, każdy składający się z przynajmniej 8 spotkań. W czasie pracy tutorskiej uczestnik będzie pod opieką superwizora, który będzie wspierał tutora w pracy z podopiecznym oraz pomagał mu w rozwoju tutorskim.

Indywidualne sesje z superwizorem dadzą uczestnikom:

  • możliwość uczenia się oraz rozwoju dostosowanego do konkretnych potrzeb uczestników i okoliczności prowadzenia tutoriali;
  • zbudowanie otwartej i opartej na zaufaniu relacji;
  • motywację do utrzymania wysokiej jakości prowadzonych tutoriali;
  • poszukiwanie autorskich rozwiązań, zwiększanie biegłości, kreatywności, pewności oraz uważności w roli tutora.
  • refleksję nad wartościami w tutoringu oraz zagadnieniami etycznymi;

Program

1. zjazd – 16 godz
  • Refleksyjność, jako najważniejsza kompetencja tutora
  • Narzędzia przydatne w pracy tutora
  • Granice w pracy tutora – gdzie i jak stawiać granice
  • Z czym może zmierzyć się tutor – zaburzenia psychiczne występujące u młodzieży w wieku 13–25 lat: analiza studiów przypadku
2. zjazd – 16 godz

  • Studium przypadku jako narzędzie pracy tutora
  • Informacja zwrotna w relacji z podopiecznym
  • Grupowa superwizja i wymiana doświadczeń uczestników
  • Jak pomagać podopiecznym podejmować mądre decyzje
  • Tożsamość tutora – kim jestem i dokąd chcę zmierzać jako tutor
Kongres Tutoringu

  • Inspirujące wystąpienia
  • Praktyczne warsztaty narzędziowe
  • Prezentacje dobrych praktyk i przykładów wdrożeń tutoringu
  • Możliwość poznania tutorów z całej Polski i wymiany doświadczeń
  • Szczegółowy program Kongresu dostępny na stronie KongresTutoringu.pl od marca 2017

Rekomendacje

Uczestnictwo w Programie Praktyk Tutoringu pozwoliło mi zrobić kolejne kroki na drodze do stania się tutorem, czyli osobą, która potrafi wchodzić w rolę mistrza (z pokorą…) . Jest to tak, jak zobaczyć ścieżkę w lesie pełnym przecinających się duktów i nie tylko poddać się jej urokowi ale wejść w nią i poznać. Dobre rzeczy wymagają czasu, wytrwałości, trzymania się celu i dojrzewania – w Szkole Tutorów mogłam pytać i próbować – budować swoją ścieżkę inspirując i ucząc się od innych wędrowców.
Katarzyna Jędrzak

 

Jeżeli wydaje Ci się, że po uczestnictwie w pierwszym stopniu szkolenia o tutoringu wiesz już wszystko i jesteś pełen pasji, by podjąć się wyzwania by być Mistrzem dla swojego Podopiecznego to… uczestnictwo w Praktyku Tutoringu bardzo Ci w tym pomoże. Zobaczysz, jak wiele mogą wnieść w Twoją praktykę oferowane superwizje; Twoja pierwsza praktyka tutoringu, która odbywać się będzie pod czujnym okiem Twojego osobistego Tutora bardzo ci ułatwi Twoja pracę zwłaszcza, gdy napotkasz bariery niemożliwe do przebycia – Superwizor wspomoże Cię i przekonasz się, ze nie ma rzeczy niemożliwych!
Agnieszka Borysewicz-Filipek

Zaufali nam:

z01
z04
z04
z04
z05
z05a
z06
z07
z08
z09
z10
z11
z12
z13
z14
z15
z16
z17
z18
z19
z20
z22
z22
z22
z22
z22
z22
z22
z22
z22

Strona www.cw.edu.pl korzysta z plików cookies w celach statystycznych. Ustawienia przechowywanych plików cookies możesz w każdej chwili zmienić (dowiedz się jak). Korzystając z tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek.