UDOSTĘPNIJ

warsztaty narzędziowe szkolenia kongres tutoring

24 września 2022 r. | PIĘCIOGODZINNE WARSZTATY NARZĘDZIOWE

Propozycje warsztatów narzędziowych:

  • Adrian Lewandowski: Jak wygrać ucznia / studenta? Czyli o gamifikacji w praktyce dydaktycznej

  • Maria Libiszewska: Umysł ponad nastrojem, czyli jak budować spokój wewnętrzny w niespokojnym świecie

  • Grzegorz Grzegorczyk: Jak dotrzeć do serc i umysłów słuchaczy, czyli co tak naprawdę jest ważne, gdy występujesz przed ludźmi?
  • Barbara Habrych: Model DISC, czyli jak znaleźć klucz do komunikacji z każdym podopiecznym
  • Bartosz Fingas: “Co ja chcę robić w życiu?”, czyli tutoring rozwojowy jako odpowiedź na najczęściej zadawane przez nastolatków pytanie

Propozycje warsztatów narzędziowych:

Jak wygrać ucznia/studenta? Czyli o gamifikacji w praktyce dydaktycznej

W walce o uwagę i motywację studenta/ucznia stajemy w szranki z technologią i rozrywką. Czy karty już zostały rozdane? A może mamy jeszcze czas na dociągnięcie jokera z talii? W jaki sposób wykorzystać elementy gier w kontekście edukacyjnym?

Zapraszam Cię na warsztat, dzięki któremu nie tylko nadążysz za studentem/uczniem, ale również poczujesz siłę do towarzyszenia mu podczas jego dynamicznego poszukiwania i odkrywania, zmiennych kierunków rozwoju. Zastosowanie grywalizacji na Twoich zajęciach może okazać się rozwiązaniem, którego szukasz. Grywalizacja nie zmienia treści Twoich zajęć. Cała wartość, którą chcesz przekazać podopiecznym zostaje pod Twoją kontrolą. To co się zmienia to narracja, wzbogacona o kilka urozmaiceń. Na Twoją salę studenci/uczniowie, będą przychodzić by przeżyć przygodę, a do tego będą mieć dużo większą motywację.

Czy 5 godzin wystarczy, żeby nauczyć Cię, jak wygrać studenta? Zapisz się na warsztat i przekonaj się czy potrafisz wygrywać.

Umysł ponad nastrojem, czyli jak budować spokój wewnętrzny w niespokojnym świecie

Żyjemy w niespokojnych czasach. Ostatnie lata dostarczają nam wielu powodów do przeżywania różnych, czasami intensywnych emocji. Emocje niosą ze sobą ważne informacje, z których powinniśmy umieć korzystać i je rozumieć. By poznać odpowiedzi na postawione pytania zapraszam na warsztaty, podczas których:

  • Dowiesz się jaki wpływ mają emocje na myśli i myśli na działania;
  • Poznasz narzędzia do pracy z przekonaniami, które pozwolą zmieniać sposób myślenia (Twój i podopiecznego);
  • Zaprojektujesz działania, które wzmocnią Twój spokój wewnętrzny, w większej niezależności od warunków zewnętrznych.
  • Warsztaty będą okazją do wzbogacenia skrzynki narzędziowej każdego tutora. Pozwolą również zwiększyć umiejętności pracy z przekonaniami, zarówno podopiecznych, jak i własnymi.

A przede wszystkim będą okazją do spotkania, dyskusji, wymiany doświadczeń, a także wspólnego uczenia się przez działanie.

Jak dotrzeć do serc i umysłów słuchaczy, czyli co tak naprawdę jest ważne, gdy występujesz przed ludźmi?

Stajesz przed grupą ludzi. Może znasz wszystkich (tym gorzej dla Ciebie i dla nich), może tylko część z nich (już wiesz, że będzie łatwiej), a może spotykacie się po raz pierwszy (doskonale! szansa na sukces!) Wiesz, że Twoim zadaniem jest być dla nich nauczycielem, przewodnikiem, ekspertem, liderem. Chcesz, żeby wysłuchali tego, co masz do powiedzenia, żeby przyjęli Twoje słowa z uwagą, żeby wynieśli z Waszego spotkania wartość dla siebie. Bo przecież Ty masz dla nich coś wspaniałego i chcesz im tę wartość dać. To zadanie godne Mistrza. Co robisz w tej sytuacji? Jak się czujesz? Kim jesteś dla nich i dla siebie?

Chociaż zapewne jeszcze za Mistrza Sceny się nie uważasz, gwarantuję Ci, że, tak jak każdy z nas, kompetencje potrzebne Tobie już masz. Czas je wydobyć na światło dzienne, pozwolić im przebić się przez ograniczające przekonania na Twój temat i na temat innych ludzi. Pora wykształcić w sobie postawę prowadzącą Cię w zdrowym poczuciu własnej wartości na miejsce, z którego będziesz do nich mówić, gdzie zaakceptują Ciebie w Twojej (nie)doskonałości, gdzie dobrze się bawiąc będziesz dla nich Najlepszym Nauczycielem.

Witaj na seminarium warsztatowym podczas którego w skondensowanej formie przećwiczysz te umiejętności, o których nie piszą w książkach. Dostaniesz tu narzędzia do tego, żeby skutecznie:

  • nawiązywać kontakt z publicznością,
  • planować wystąpienie,
  • efektywne przekazywać wartościowe treści,
  • zaczynać i kończyć wystąpienie,
  • zarządzać swoimi emocjami i ciałem,
  • prezentować siebie adekwatnie do charakteru Twojego wystąpienia.

Nie zapisuj się jednak, jeśli uznajesz, że dobry mówca to ktoś, kto wyczerpując temat wyczerpał jednocześnie siebie i swoich słuchaczy.

Model DISC, czyli jak znaleźć klucz do komunikacji z każdym podopiecznym

Ludzie są różni, ale istnieją modele, które pomagają zrozumieć ich zachowania i potrzeby. Zrozumienie podopiecznych to skuteczna droga do wspierania osiągania przez nich sukcesów i satysfakcji, utrzymania ich motywacji.

DISC to metoda analizy behawioralnej, która pozwala określić styl zachowania i komunikacji. Każdy z nas ma w sobie 4 style zachowań DISC, ale w różnym stopniu ich intensywności i konfiguracji:

  • D – Dominant (Dominujący)
  • I – Influencing (Wpływowy)
  • S – Steady (Stały)

  • C – Compliance (Sumienny)

Dzięki szkoleniu:

  • Poznasz model DISC i charakterystyczne dla 4 stylów DISC zachowania i potrzeby w komunikacji

  • Poznasz sposoby wykorzystania modelu w pracy tutora w komunikacji z Twoimi podopiecznymi
  • Zwiększysz samoświadomość swojego stylu komunikacji, mocnych stron i potencjalnych ograniczeń

Zakres tematyczny szkolenia:

  • Model DISC – charakterystyka 4 stylów
  • Mój styl komunikacji
  • Ćwiczenia rozpoznawania stylów komunikacji
  • Kto z kim – jakie są wyzwania w pracy z różnymi stylami?
  • Czego mogę uczyć się od innych stylów?

“Co ja chcę robić w życiu?”, czyli tutoring rozwojowy jako odpowiedź na najczęściej zadawane przez nastolatków pytanie

Jako tutor często pracuję z nastolatkami, którzy zadają sobie pytania: co ja chcę robić w życiu? Czym się zajmować? Na jakie pójść studia? Jaką wybrać pracę? Jak rozwijać moje pasje i realizować marzenia w przyszłości? Ponieważ nie jestem w tym odosobniony – każdy nauczyciel pracujący z uczniami nastoletnimi spotyka się z podobnymi sytuacjami – chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami, w jaki sposób pracować na tutoringu z uczniami, którzy zadają sobie te pytania.

Nie będzie to warsztat z zakresu doradztwa zawodowego ani tego jaką wybrać pracę po szkole. Jego cel będzie szerszy: będzie to zaprezentowanie tutoringu rozwojowego – jego idei, celów i założeń oraz przećwiczenie narzędzi, które wykorzystuję, by nauczyć uczniów dojrzałego myślenia o własnej przyszłości, odważnego myślenia o własnych planach i marzeniach oraz motywowania do ich realizacji.

Prezentowane narzędzia będą dotyczyć pracy z podopiecznymi w wieku około 15-20 lat, ale, w trakcie warsztatu będę opowiadał, w jaki sposób możne je wykorzystać lub zmodyfikować zarówno dla młodszych jak i starszych podopiecznych. Zapraszam wszystkich nauczycieli i wykładowców zainteresowanych metodą tutoringu!

Zapraszamy do zapisów na IX Międzynarodowy Kongres Tutoringu!